Katalóg

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

25.03.2023 01:03

Tlmiče vibrácií ACE: ochrana vlaku pred vibráciami

Autonómna jazda - to, čo sa stále zdokonaľuje v cestnej doprave, je už súčasťou každodenného života pri preprave materiálu zo skladu na montáž. V skutočnosti sú tam inováciou špeciálne súpravy nezávislé od výrobcu na prestavbu komerčne dostupných elektrických ťahačov na dopravné systémy bez vodiča, ktoré ponúka spoločnosť Schiller Automatisierungstechnik GmbH. Konštruktéri chránia elektroniku potrebnú pre autonómne ťahače pred otrasmi a vibráciami pomocou gumokovových izolátorov od spoločnosti ACE.

Cestný vlak, ktorý je na 99,986 % k dispozícii, jazdí autonómne a vyberá si najrýchlejšiu trasu, je stále snom budúcnosti pre diaľkovú dopravu. Pre autonómne dopravné vozidlá spoločnosti Schiller Automatisierungstechnik GmbH je to realita. Spoločnosť so sídlom v Osterhofene, ktorý sa nachádza v dolnobavorskom okrese Deggendorf, nedávno úspešne dokončila projekt s 22 autonómnymi vlečnými súpravami v mene významného bavorského výrobcu automobilov. Vozový park prepraví viac ako 500 ton materiálu za pracovný deň zo skladu na montážnu linku, pričom denne prekoná vzdialenosť viac ako 300 kilometrov. Počas testu v priebehu 10 pracovných zmien sa autonómne prešlo viac ako 1 550 kilometrov pri maximálnej dostupnosti.

Premena komerčne dostupných elektrických traktorov na autonómne jazdné systémy

Spoločnosť Schiller Automatisierungstechnik GmbH, ktorú v roku 1985 založil Ewald Schiller, sa vyvinula na spoločnosť s viac ako 240 zamestnancami v Osterhofene, Mettene, Grafenau a čínskom Šen-jangu. Medzi hlavné kompetencie patrí elektrotechnika, mechanika a IT pre oblasti automatizácie, logistiky, čistých priestorov a elektrotechnického plánovania. Spoločnosť Schiller položila v roku 2018 základ pre vývoj riešení pre autonómne vlečné súpravy. "Rýchlo nám bolo jasné, že bezpečnostné technológie budú kľúčovou otázkou pre naše dopravné systémy bez vodiča, pretože v prípade vlečných súprav, ako aj v prípade prevádzky s prívesmi vo všeobecnosti, sa chyba sledovania prívesov považuje za dôležitú úlohu.peter Stoiber, vedúci oddelenia mobilnej robotiky spoločnosti Schiller, vysvetľuje jednu z výziev počas vývojových prác. Aj preto, aby sa dodržali prísne predpisy strojných smerníc, musel inžinier so svojím tímom vypočítať pravdepodobnosť chyby všetkých komponentov a zabezpečiť najvyššiu dostupnosť. Vývojové práce viedli k zdokonaleniu vnútorného GPS, pomocou ktorého vlečný vlak vždy rozpozná, kde sa nachádza. To znamená, že na dopravnej trase nie sú potrebné žiadne konštrukčné zmeny na orientáciu. Každý vlečný vlak od spoločnosti Schiller sa dá tiež ľahko prispôsobiť zmeneným situáciám vo výrobnom procese a môže sa používať aj na iných miestach. Najväčšia výhoda riešenia: komerčne dostupné elektrické vlečné súpravy možno pomocou technológie Schiller premeniť na autonómne jazdiace systémy.

Úloha: zaistiť spoľahlivosť elektroniky

Aj keď po vybavení súpravami na prestavbu môže vlečné súpravy naďalej ovládať vodič, autopilot ukazuje svoje silné stránky deň čo deň pri každodennom používaní. Napríklad, keď vlečný vlak dorazí do blízkosti ďalšej pracovnej stanice, inteligentné hodinky na zápästí zodpovedného zamestnanca hlásia stav prostredníctvom vibračného alarmu. Zamestnanec potom môže naložiť alebo vyložiť vozne a dať signál "všetky činnosti dokončené, poslať vlak ďalej". Takto sa pokračuje v ceste bez meškania. Eliminujú sa zbytočné cestovné časy zamestnancov. Akokoľvek je Schillerov trasový vlak inteligentný, je tu jedna vec, ktorú zatiaľ nedokáže: lietať. A to bol jeden z posledných problémov v procese vývoja, ktorému musel Peter Stoiber so svojím tímom čeliť ako vedúci divízie mobilnej robotiky. Vlak totiž musí na svojich mnohých rôznych trasách cez automobilku jazdiť po nerovných koľajniciach alebo prechádzať cez chodby budov. To sú potenciálne nebezpečné miesta, ktoré ohrozujú spoľahlivosť elektroniky. Preto bolo dôležité zabrániť vibráciám riadiacej skrine. Na tento účel mal byť vlečný vlak na rozhodujúcich miestach vybavený tlmičmi vibrácií.


Viac noviniek

Vo švajčiarskom vedeckom centre Technorama ponúka 500 experimentálnych stan&...

Športoví vedci pri svojich návrhoch používajú aj hydraulick&ea...

Preprava mRNA vakcíny proti COVID-19 od spoločnosti Biontech/Pfizer predstavuje skutočn&ua...

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH teraz ponúka inžinierom okrem softvéru n...

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH teraz ponúka konštruktérom nielen...

To, čím sú kaskadéri pre filmové hviezdy, sú štrukturálne tlmiče TUBUS pre drahé filmové kamerové...