Katalóg

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

31.05.2023 01:05

Inovatívne e-kolobežky s prispôsobiteľným tlmením od spoločnosti ACE: scuddy Premium V2

Inžinieri Tim Ascheberg a Jörn Jacobi a ich tím pokračujú v úspešnom príbehu elektrických kolobežiek scuddy. Vďaka mnohým ďalším zmenám sa uvedenie druhej generácie typu scuddy Premium na trh darí. Je to najmä vďaka zvýšenej flexibilite, jazdným vlastnostiam a ergonómii inovatívneho vozidla s dvojkolesovou prednou nápravou. Novinka sa stala ešte viac prispôsobiteľnou, aj čo sa týka tlmenia. Konštruktéri to opäť realizovali pomocou komponentov od spoločnosti ACE.

Keď vynálezcovia scuddy v roku 2012 predstavili svoj prvý trojkolesový e-skúter, už vtedy bol navrhnutý ako vysokokvalitné vozidlo s cestnou homologizáciou, rýchlo realizované a v krátkom čase úspešné. S modelom scuddy Premium V2 uvádza spoločnosť z Kielu na trh nástupcu, ktorý stanovuje nové štandardy z hľadiska výkonu, komfortu a variability. Základom týchto pokrokov je trend, že čoraz viac ľudí objavuje výhody e-kolobežky pre seba, a to nielen v mestských oblastiach. Jedinečnou prednosťou scuddy je spojenie jazdných vlastností mopedu so skladacím mechanizmom, ktorý umožňuje e-skúter vo všetkých verziách zložiť do veľkosti prepravky na nápoje. Vďaka kompaktným rozmerom v zloženom stave sa dá scuddy bezplatne vziať so sebou napríklad ako batožina na prepravu na nemeckých železniciach. Takisto nie je potrebné hľadať parkovacie miesto v centrách miest. V praxi sa vďaka skladaciemu dizajnu otvorili ďalšie možnosti využitia. "Medzitým môžete scuddy často vidieť v kempoch. Je to spôsobené aj zvýšenou popularitou obytných vozidiel najneskôr od pandémie kovidov a mnohými cestujúcimi best agers. Kým mladí sú nadšení zábavou z jazdy, starší oceňujú flexibilnú formu mobility a z toho vyplývajúce zvýšenie dovolenkového komfortu," vysvetľuje Jörn Jacobi, technický riaditeľ spoločnosti scuddy. Zdôrazňuje, že vozidlo je teraz k dispozícii v piatich rôznych verziách pre individuálne požiadavky rôznych skupín používateľov, pričom každá z nich váži maximálne 29 kg v závislosti od výbavy. Bez ohľadu na to, či ide o športovú jazdu v stoji alebo pohodlnú jazdu v sede, scuddy sa prispôsobí potrebám jazdy, hovorí Jörn Jacobi.




od začiatkupostavený na tlmiacich riešeniach ACE Vo všetkých verziách e-kolobežky, ktorú možno zložiť na rozmery 62 x 53 x 42 cm, je batéria, ktorú možno nabíjať v štandardných zásuvkách. V závislosti od konfigurácie a štýlu jazdy poskytuje dojazd až 70 km. Maximálna rýchlosť sa pohybuje od 15 km/h do 45 km/h. Pre model s rýchlosťou 15 km/h, ktorý je vhodný aj ako vozík pre chorých so špeciálnym schválením, neplatí v Nemecku povinnosť používať prilbu a od 15 rokov sa na ňom môže jazdiť všade bez vodičského preukazu. Verzie s rýchlosťou 20 km/h a 25 km/h patria do kategórie mopedov, hoci na prvej z nich sa môže jazdiť bez prilby. Na oboch sa môže jazdiť od 15 rokov s osvedčením o skúške na moped, pokiaľ ste sa nenarodili pred 1. 4. 1965, v takom prípade môžete jazdiť bez osvedčenia o skúške. Na ostatné modely, ktoré jazdia rýchlosťou 35 km/h a 45 km/h, musia mať jazdci vodičský preukaz AM.

Ten je možné získať od 16 rokov a je súčasťou každého bežného vodičského preukazu, ako je vodičský preukaz B. Všetky modely preukázali pri skúškach s 80 kg vodičom stúpavosť 30 %. Pri bezemisnej preprave je povolené maximálne zaťaženie 125 kg. Charakteristické dve kolesá na prednej náprave scuddy vytvárajú pocit zo zatáčania podobný carvingovým lyžiam a zabezpečujú pôžitok z jazdy. Aby to platilo aj pri rýchlosti do 45 km/h a na čo najväčšom počte povrchov ciest, zakladatelia spoločnosti sa od začiatku spoľahli na riešenia tlmenia od spoločnosti ACE Stoßdämpfer GmbH. "Inžiniersky tím spoločnosti ACE nám od roku 2012 vždy vyšiel v ústrety a prispel aj nápadmi na tlmenie pri vývoji scuddy, aby sme zdokonalili naše riešenia. To, že spoločnosť ACE dokáže poskytnúť aj tlmiče, ktoré nevyžadujú vychýlenie kinematiky, a tak si vystačia s minimom priestoru, je skutočnou výhodou," informuje o spolupráci konštruktér Sebastian Vetter. Na začiatku spolupráce sa teda konštrukčné tlmiče doplnili o tlmiace dosky SLAB od spoločnosti ACE, ktoré boli rezané na mieru. Vďaka dobrým skúsenostiam s kvalitou, výberom a flexibilitou prešla spolupráca do ďalšieho kola so scuddy Premium V2. Medzi jeho inovácie patrí intuitívnejšie skladanie vozidla. Mechanizmus skladania bez hraníc zároveň zabezpečuje, že používatelia majú k dispozícii ešte viac vozidla.




Komfort zvyšuje aj individuálnejší výber tlmičov.Rôzne tlmiče pre rôzne hmotnostné kategórie "Je to trochu ako lyžovanie. Tam sa viazanie nastavuje rôzne v závislosti od hmotnosti jazdca. A je jasné, že telesná hmotnosť si vyžaduje odlišné tlmenie aj pri jazde cez nerovnosti, ako sú výmole, korene alebo kryty šácht," hovorí Jörn Jacobi a približuje potrebu individuálneho tlmenia. V špecifikáciách pre ACE sa uvádza, že sú potrebné tri rôzne systémy tlmenia. Jeden bol určený pre hmotnostnú kategóriu do 80 kg, druhý pre hmotnostnú kategóriu od 80 kg do 110 kg a tretí pre zákazníkov s hmotnosťou nad 110 kg. Partneri spoločne použili návrhový softvér spoločnosti ACE a určili, že pre všetky tri triedy sú najvhodnejšie rôzne konštrukčné tlmiče. Vybrali sa základné typy TR64-41H-OS, TR68-37H-OS a TR79-42H-OS. Tak ako v minulosti, spoločnosť ACE poskytla bezplatné vzorky pre testovacie fázy a vďaka vysokej dostupnosti zo skladu v Langenfelde ich mohla okamžite dodať. Počas testov a po nich konštruktéri v každom prípade integrovali na kyvnú vidlicu komponenty s názvom TUBUS, aby sa dosiahol čo najväčší jazdný komfort. Na rozdiel od predchodcu sa to neuskutočnilo ako tandemová konštrukcia. Zatiaľ čo menší z vybraných konštrukčných tlmičov, všetky vyrobené z kopolyesterového elastoméru, má hodnotu 25 Nm/zdvih, stredný má 66,5 Nm/zdvih a najväčší 81,5 Nm/zdvih. Vďaka životnosti viac ako milión zdvihov môžu TUBUS používať aj skutoční vodiči, ktorí jazdia často, pričom bezúdržbové prvky nevyžadujú dodatočný koncový doraz. Vďaka tomu, že svoju prácu spoľahlivo vykonávajú v teplotnom rozsahu od -40 °C do 90 °C, sú e-valce viac než vhodné pre budúcnosť. Pre konštruktérov bolo rovnako dôležité, aby sa montáž vykonávala jednoducho. Radiálne zaťaženie série TR-H zabezpečuje mimoriadne mäkké spomalenie.

Písmeno "H" znamená tvrdšiu zmes materiálu, ktorá vedie k požadovanej vysokej absorpcii energie v porovnaní s inými radiálne tlmiacimi TUBUS-mi. Prví testovací jazdci sa oháňali výkrikmi ako "rad z jazdy" a myslia si, že ďalší vývoj úspešného modelu scuddy sa oplatil. Tim Ascheberg, zakladateľ spoločnosti zodpovedný za marketing a vzťahy s verejnosťou, tiež zdôrazňuje, že sa zlepšil pocit zo scuddy a že sa tímu podarilo navrhnúť výkonovú elektroniku, ktorú možno použiť aj mimo scuddy, a priviesť ju k trhovej zrelosti. Skutočnosť, že je k dispozícii ako OEM výrobok pre výrobcov e-kolobežiek, je dôkazom vysokej kvality, ako aj všestrannosti a suverenity tímu Kiel.

Koncepcia ich skladacieho vozidla je natoľko jedinečná, že sofistikovanú technológiu pohonu môžu ponúknuť aj iným účastníkom trhu. Na otázku týkajúcu sa technológie tlmenia Tim Ascheberg odpovedá, že so spoločnosťou ACE sú veľmi spokojní, pokiaľ ide o kvalitu a rozmanitosť ponúkaných produktov.

V neposlednom rade je to aj preto, že individuálne želania sa teraz dajú plniť cielenejšie a zákazníci si veľmi cenia komfort jazdy.

Viac noviniek

Vo švajčiarskom vedeckom centre Technorama ponúka 500 experimentálnych stan&...

Športoví vedci pri svojich návrhoch používajú aj hydraulick&ea...

Preprava mRNA vakcíny proti COVID-19 od spoločnosti Biontech/Pfizer predstavuje skutočn&ua...

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH teraz ponúka inžinierom okrem softvéru n...

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH teraz ponúka konštruktérom nielen...

To, čím sú kaskadéri pre filmové hviezdy, sú štrukturálne tlmiče TUBUS pre drahé filmové kamerové...