Katalóg

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

15.11.2023 01:11

Na nových cestách s konštrukčnými tlmičmi TUBUS od spoločnosti ACE: inovácia jednonápravového invalidného vozíka od spoločnosti Hoss Mobility

V konštrukcii invalidných vozíkov je ešte veľa priestoru na zlepšenie. Dôkazom toho je jednonápravový vozík Hoss Mobility, ktorý bol vyvinutý na základe vozíka Segway. Elektrický invalidný vozík od rovnomennej rakúskej spoločnosti je obratný a terénny. Tím pod vedením zakladateľa a elektroinžiniera Lukasa Riglera nainštaloval konštrukčné tlmiče od spoločnosti ACE, ktoré zabezpečujú komfort pre ľudí s obmedzenou pohyblivosťou na akomkoľvek povrchu.

Použitie Segwayov ako základu pre invalidné vozíky budúcnosti sa na prvý pohľad zdá paradoxné. Veď aj ľudia bez postihnutia dostávajú pri prvom použití rekreačného vozidla inštrukcie, aby sa vyhli pádu alebo nehode. Otázka bezpečnosti je ešte dôležitejšia pre ľudí, ktorí používajú invalidné vozíky na pohyb a chcú sa dostať mimo vychodených ciest. Inovácia tímu Lukasa Riglera, ktorý prišiel s nápadom na invalidný vozík skôr náhodou, je zameraná práve na týchto ľudí: "Keď som sa rozlúčil so svojím súkromným Segwayom, prekvapilo ma, že kupcom je vozíčkar. Chcel ho prerobiť na nový typ invalidného vozíka. Až vtedy som si uvedomil pridanú hodnotu technológie jednej nápravy." V oblasti invalidných vozíkov sú ovládateľnosť a intuitívne ovládanie Segwaya skutočne revolučné, a to nielen pre dizajnérov, ako je Lukas Rigler. Konštrukcia, ktorú zdokonalil spolu s technikom pohonu Dominikom Lorenzom a ktorú dodal už viac ako 200-krát, po prvýkrát umožňuje otáčať sa na mieste, keď sedíte na vozíku, prekonávať kopce a doliny a dokonca sa bezpečne dostať cez zasnežený terén - to všetko pri kompaktných rozmeroch. Ako výhoda sa ukazujú aj väčšie kolesá v porovnaní s malými kolesami komerčne dostupných modelov. To sa ukázalo, keď pomohol kupcovi svojho starého Segwaya zrealizovať prestavbu a vyvinúť prototyp Hoss Mobility. S cieľom naplno využiť potenciál samovyvažovacieho pohonu Segway konštruktér vytvoril vozík od základov.


Rýchlosti a vhodné tlmenie ako výzva

. Zvláštnosťou jeho vozíka, ktorý pokrstil "Hoss", a kľúčom k jeho intuitívnemu ovládaniu je schopnosť jednonápravového vozidla dynamicky sa stabilizovať. Na vysvetlenie toho Lukas Rigler používa porovnanie s najznámejším intuitívnym prostriedkom pohybu, naším telom: "Ak by sa človek naklonil dopredu bez toho, aby pohol nohami, spadol by na nos. Aby sa zabránilo pádu, mozog vám v tej chvíli povie, aby ste pohli jednou nohou dopredu. Ak sa teda nakloníte dopredu, nevyhnutne sa pohnete dopredu, po jednom kroku. Náš koník robí to isté, ale s kolesami namiesto nôh. Výkonné procesory a elektromotory preberajú funkciu mozgu a svalov v našom vozidle. A snímače pohybu a náklonu chránia pred prevrátením." Tie majú za úlohu neustále analyzovať správanie počas jazdy, pričom nezávislý mechanický podporný systém v prípade potreby stabilizuje vozík kolesami vpredu a vzadu. V prípade zlyhania systému sa okamžite vysunie skladací mechanizmus a Hoss sa zastaví. Zatiaľ čo bežný elektrický invalidný vozík sa zvyčajne pohybuje rýchlosťou približne 6 km/h, Hoss Mobility môže dosiahnuť rýchlosť 15 km/h. Podľa špecialistu na pohon Dominika Lorenza chcú byť ľudia s obmedzenou pohyblivosťou čo najmenej obmedzovaní, pokiaľ ide o pôžitok z jazdy.

. Jednou z výziev, ktorým musel tím čeliť, bola pomerne vysoká rýchlosť, ktorú môže Hoss Mobility dosiahnuť na rovnom povrchu. Z dlhodobého hľadiska to veľmi zaťažuje anatómiu jazdca, najmä na nerovnom teréne. Lukas Rigler sa aj s touto úlohou súvisiacou s dizajnom stretol skôr náhodou počas vývoja smerujúceho k sériovej výrobe a poznamenáva: "Zaujímavé je, že počas výskumu, napríklad na veľtržných stánkoch, mi takmer nikto na invalidnom vozíku nenadhodil otázku lepšieho odpruženia. Vznikol skôr dojem, že invalidné vozíky sú také, aké sú, a treba si na ne zvyknúť. Až keď ma prišiel navštíviť potenciálny zákazník, dozvedel som sa o odpružení. Ten pán mal ručne poháňaný invalidný vozík, ktorý vyzeral, akoby sa s ním pohral Angus MacGyver, a jednou z dôležitých úprav, ktorú si používateľ zostrojil sám, bolo jeho tlmenie." Zatiaľ čo Lukas Rigler uvažoval o nezávislých odpruženiach, tlmičoch a plynových pružinách, tento muž mu vnukol myšlienku premeniť sedadlo ako celok na tlmiacu a komfortnú zónu. Aby túto výzvu prekonal, začal hľadať na internete.


Polovodičové tlmenie v podobe TUBUS od spoločnosti ACE ako riešenie

. Jeho pohľad rýchlo padol na spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH. Presvedčila ho široká ponuka výrobkov a prehľadná webová stránka www.ace-ace.de. Okrem toho existencia vlastnej predajnej štruktúry v Rakúsku ešte viac uľahčila prvý kontakt. Spolupráca na mieste sa ukázala byť rovnako nekomplikovaná ako cieľavedomá. Hoci konštruktér uvažoval o praktickom riešení s hydraulickými komponentmi, Hans-Jürgen Greindl, zodpovedný obchodný inžinier spoločnosti ACE Stoßdämpfer GmbH, ho prekvapil vlastným výskumom a oveľa úspornejším alternatívnym návrhom. "Môj kontakt v spoločnosti ACE navrhol polovodičové tlmiče ako inteligentnú voľbu na odpruženie sedadla. Konštrukčné tlmiče ACE, ktoré mal na mysli, sú menej citlivé na znečistenie, nemajú žiadne vedenia ani iné citlivé časti, a preto sú prakticky nezničiteľné. Po niekoľkých cestných testoch som bol presvedčený," spomína Lukas Rigler. Pre odborníkov zo spoločnosti ACE nebolo pochýb o tom, že tlmiče TUBUS, ktoré sa nazývajú TUBUS kvôli svojmu tvaru pripomínajúcemu rúrku, splnia svoju úlohu, a to nielen kvôli dizajnu. Inžinieri z Langenfeldu v Porýní sa mohli oprieť aj o skúsenosti z inej aplikácie. TUBUS sa už úspešne použil na optimalizáciu jazdných vlastností elektrických skútrov pre pilotov s rôznou hmotnosťou. V týchto individuálnych riešeniach konštruktéri spoločnosti ACE použili rôzne konštrukčné tlmiče pre rôzne hmotnostné triedy.
www.ace-ace.de/de/news/angepasste-daempfung-fuer-hochwertige-e-roller?filter=1:10:1

Spoločnosť Hoss Mobility GmbH sa z veľkého množstva viac ako 150 štandardných individuálnych riešení rozhodla pre produktový rad TR od spoločnosti ACE. Ten sa vyznačuje mäkkým spomalením. Kompaktná konštrukcia týchto manévrovacích vozíkov je rozhodujúca na to, aby sa čo najlepšie využili ich výhody. Typy TR boli špeciálne vyvinuté pre maximálny zdvih od 12 do 60 mm s minimálnou celkovou výškou, pričom absorpcia energie na jeden zdvih sa pohybuje od 1,2 Nm do 146 Nm. Tlmiče sú k dispozícii vo formátoch s priemerom od 29 mm do 100 mm. Všetky tieto bezúdržbové prvky pripravené na montáž sú vyrobené z kopolyesterového elastoméru, ktorý sa len mierne zahrieva, a preto zabezpečuje konzistentné tlmenie. V porovnaní s inými komponentmi, ktoré spomaľujú zotrvačné sily, ako sú gumové tlmiče alebo oceľové pružiny, zaujmú prvky TUBUS životnosťou viac ako 1 milión záťažových zdvihov, vďaka čomu sú vhodné na nepretržitú prevádzku v teréne a teoreticky dokonca vhodné na dedenie z jednej generácie vodičov na druhú.


V tejto aplikácii sú nainštalované modely typu TR63-43. Prvé číslo znamená priemer komponentu, druhé maximálny zdvih. Tento typ je schopný redukovať 12,0 Nm/zdvih. V núdzových prípadoch by bolo prípustných dokonca 17,0 Nm/zdvih. Ak nie sú namontované na revolučnom jednoosovom vozíku, sú TUBUSy tohto radu vhodné ako tlmiče koncovej polohy v lineárnych osiach, v nástrojárstve a obrábacích strojoch, v hydraulických a pneumatických zariadeniach, manipulačných zariadeniach a iných aplikáciách. Keďže sa dajú rýchlo a jednoducho namontovať pod sedadlo akéhokoľvek vozidla Hoss Mobility pomocou špeciálnej skrutky, mnohí ľudia so zdravotným postihnutím už teraz využívajú výhody výrazného zlepšenia kvality svojho života.

Viac noviniek

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH rozširuje svoj sortiment strojových prv...

Vo švajčiarskom vedeckom centre Technorama ponúka 500 experimentálnych stan&...

Športoví vedci pri svojich návrhoch používajú aj hydraulick&ea...

Preprava mRNA vakcíny proti COVID-19 od spoločnosti Biontech/Pfizer predstavuje skutočn&ua...

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH teraz ponúka inžinierom okrem softvéru n...

Spoločnosť ACE Stoßdämpfer GmbH teraz ponúka konštruktérom nielen...